Sportaanbieder

Peter Witteman Loop Clinics

Over Peter Witteman Loop Clinics

Trainen in een groep is gezellig, motiverend en veilig. Samen hardlopen is een plezierige en inspirerende manier om je sportief en geestelijk te ontwikkelen.
Mijn motto is: training hoeft niet altijd een meting te zijn, maar moet met name een meeting zijn.

Sporten

  • Hardlopen

Rooster

Activiteit
Dag
Tijd
Locatie
In deze groep kunt u prestatief trainen voor de 5 km t/m de halve marathon
Wo.
19:30 - 21:00
In deze groep kunt u recreatief trainen voor de 5 t/m de 10 kilometer.
Za.
10:00 - 11:10
In deze groep kunt u van recreatief tot prestatief trainen voor de 5 t/m de halve marathon.
Ma.
19:30 - 20:40
meer info
Lunetten: Verzamelen bij het viaduct op de hoek Gaasterland en Kolummerland.
In deze groep kunt u van recreatief tot prestatief trainen voor de 5 t/m de halve marathon.
Di.
19:30 - 20:40
Blauwkapelseweg
In deze groep kunt u recreatief trainen voor de 5 t/m de 10 kilometer.
Di.
18:20 - 19:30
Blauwkapelseweg
In deze groep kunt u van recreatief tot prestatief trainen voor de 5 t/m de halve marathon.
Wo.
07:00 - 08:10
Blauwkapelseweg
In deze groep kunt u van recreatief tot prestatief trainen voor de 5 km t/m de halve marathon
Do.
19:30 - 20:40
Blauwkapelseweg
Sportrusten
Zo.
09:30 - 10:40
meer info
Begin jij met hardlopen? Of ga je op voor je eerste 10k? Of blijf je hangen op een bepaald niveau en wil je stiekem wel wat harder lopen? En wil jij als extraatje graag wat beter slapen, dieper ontspannen of een blijmoediger brein? Dan is Sportrusten een mooi programma. Wat is sportrusten? Sportrusten is een programma van 100 dagen. Je combineert slim hardlopen met rustig ademen en daar krijg je veel moois voor terug: * Blijmoediger brein (geen chagrijn maar een glimlach) * Meer energie (ook ‘s ochtends en ‘s avonds na 20:00 uur topfit) * Diepere slaap (in. uit. pauze. in. uit. pauzzzzzz..) * Hogere basissnelheid (bij een lage hartslag harder lopen) * Betere concentratie (een goed boek lezen en onthouden) Oké, dat klinkt goed, maar wat is het dan precies? Het zijn 5 punten die je gedurende 100 dagen lang doet. Het zijn de punten uit de boeken Verademing en Ik, hardloper waar lopers de meeste profijt bij hebben: 1. Iedere dag een ademhalingsoefening Hoe vaak adem jij? 6 tot 8 keer is genoeg. 2. Kort voor het sporten 2 minuten een ademhalingsoefening Omdat jij geen warming up doet maar je ademhaling wel moet passen bij je snelheid. 3. 3 x in de week sporten Omdat twee keer niet genoeg is. 4. 1x per week vogels kijken (da’s rustig sporten) Geen lepelaars tellen maar vetten verbranden. 5. 1 x per drie weken lang en intensief sporten Dit worden de suikers voor je brein.
Jeugdloopgroep
Do.
18:00 - 19:10
Blauwkapelseweg
meer info
Het is een van de nieuwste ontwikkelingen binnen het hardlopen: kinderen die aan hardlopen doen. Nog niet zo lang geleden was men er van overtuigt dat kinderen op hardloopgebied zich enkel aan korte afstanden mochten wagen en dat hardlopen slecht was voor de ontwikkeling van het kind. Kinderen die buiten spelen, bewegen genoeg, was het devies. Inderdaad, vroeger! Het is algemeen bekend dat kinderen tegenwoordig veel minder bewegen, meer TV kijken of achter de computer zitten. Daarom is bij kinderen de noodzaak ontstaan om te gaan sporten. Hardlopen biedt een aantal voordelen voor kinderen. Het is een goedkope sport. Je hebt in feite alleen een paar goede hardloopschoenen nodig! Je kind zal meer energie hebben en bij drukke kinderen is het juist een goede manier om energie kwijt te raken. Je kind zal mentaal sterker worden door te gaan hardlopen. En als hij of zij een wedstrijd meepikt, dan is dit ook een leerzame ervaring. Vanaf eind maart is het mogelijk om te komen trainen in het Griftpark! Start: donderdag 31 maart 2016 Tijd: van 18:00 tot 19:10 uur Verzamelen: voor het restaurant op het Griftpark Leeftijd: van 8 tot 15 jaar Kosten: € 65,- per half jaar

Prijzen

Beschrijving
Periode
Prijs
Half jaarlijkse contributie
6 maanden
€ 65,-

Agenda

Activiteit
Datum
Tijd
Link